Kinga Wojtaszczyk
Kontakt
- tel. (22) 546 22 19
- e-mail: prawapacjenta@nio.gov.pl
- Dni:
Poniedziałek: 14:15 – 16:00
Wtorek 13:45 – 15:00
Środa 13:45 – 15:00
Czwartek 13:45 – 15:00
Spotkania z pacjentami, po wcześniejszym umówieniu
Zadania
- opracowywanie regulaminu postępowania ze skargami i wnioskami złożonymi przez pacjentów lub ich rodziny;
- prowadzenie ewidencji skarg i wniosków;
- udzielanie pacjentom niezbędnej pomocy i wszelkich informacji oraz wyjaśnień związanych z udzielanymi świadczeniami medycznymi w Instytucie;
- przedkładanie Dyrektorowi sprawozdań ze stwierdzonych uchybień w zakresie przestrzegania praw pacjenta;
- przekazywanie zgłoszonych przez pacjentów uwag i wniosków właściwym komórkom organizacyjnym Instytutu;
- kontrolowanie prawidłowego dostępu pacjentów do Karty Praw Pacjenta w Instytucie; przygotowywanie odpowiedzi na skargi pacjentów lub ich rodzin;
- przeprowadzanie rocznej analizy skarg pacjentów i opracowywanie wniosków;
- współpraca z Pełnomocnikiem Dyrektora ds. Jakości w zakresie przeprowadzania badania społecznego dotyczącego poziomu satysfakcji pacjentów z udzielanych świadczeń zdrowotnych i pobytu w Instytucie;
- współpraca z Rzecznikiem Praw Pacjenta oraz Mazowieckim Oddziałem Wojewódzkim NFZ.